מנכ"ל כלכלית לוד, עו"ד בן מיוסט: "מוסדות חינוך עוברים שדרוג לצד הקמת בתי ספר חדשניים עם מעבדות מחקר, מגמות מדעים ועוד"


"לוד היא הדבר הגדול הבא, מרכז התעסוקה והמגורים המוביל והנגיש ביותר בישראל"


כך מבהיר עו"ד יאיר רביבו, ראש עיריית לוד. הסכם הגג, ההשקעות האדירות בעיר הוותיקה ובשכונות החדשות, שיתוף הפעולה עם הממשלה והגעת עסקים חדשים – אלה הצעדים שמובילים את לוד לקפיצת מדרגה. מתוך מגזין "כלכליות" של איגוד החברות הכלכליות העירוניות.

לוד עוברת שינוי יסודי, שלא היה כמותו מאז קום המדינה. העירייה, כלכלית לוד והממשלה, באמצעות משרד הבינוי והשיכון, "דירה להשכיר" ומשרד האוצר, יזמו הסכם גג מהגדולים בישראל, בהיקף של כ-7 מיליארד ₪. הסכם זה ומהלכים נוספים יביאו להכפלת אוכלוסייתה של לוד בתוך פחות מעשור, הכפלת שטח העיר והוספת 20 אלף דירות.

עו"ד בן מיוסט, מנכ"ל כלכלית לוד, המיישמת את הסכם הגג, מדגיש כי "ההסכם כולל תקציבים משמעותיים בתחומי החינוך, התחבורה, הביטחון אישי, התיירות, המרחב הציבורי ועוד. פרויקטים אלה יצעידו את העיר קדימה וישפרו את איכות החיים של התושבים".

כך, למשל, ייסלל בלוד ובסביבתה כביש 200 החדש כדי לחבר בין כביש 431 לכביש 1, הפרדות מפלסיות ייבנו לטובת מעבר בטוח, המטרו של נת"ע יעבור דרך מרכז לוד ורובע התעסוקה, הרכבת הקלה ("הקו החום") תחצה את העיר לאורכה ו"מהיר לעיר", המתוכנן על ידי נתיבי איילון, כבר מבוצע.

מתחם התחבורה המשולב של רכבת ישראל נמצא בהקמה בשטח של 51 דונם ובגודל של 36 אלף מ"ר. המתחם יכלול תחנת רכבת הנמצאת בהקמה לצד תחנת אוטובוסים מרכזית, אשר תכלול עשרות קווי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. במתחם ייבנו שטחי מסחר ובילוי, יוקמו שני מגדלי משרדים, ישולבו מרכז ההדרכה המורחב ומתחם תחזוקה של רכבת ישראל וייעשה שדרוג של סביבת המתחם.  

התפתחות חשובה השנה היא היציאה לשיווק יחידות דיור בשכונות הענק החדשות. "נופי בן שמן" תכלול 4,530 דירות ובמסגרתה יוקם "פארק הנחלים" על גדות נחל גזר בשטח של כ- 180 דונם. "הרובע המערבי החדש" יכלול 11,500 דירות על פני שטח של כ-1,600 דונם וימשוך עשרות אלפי תושבים ומאות עסקים לעיר. "לוד צפון", רובע מודרני ומעורב שימושים, אשר יכלול 4,000 דירות ו-2.5 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. 

"הרשות המקומית, היזמים והתושבים משתפים פעולה כדי להרחיב את התחדשות השכונות הוותיקות לצד הוספת יחידות דיור, שיפור תשתיות והעלאת רמת איכות החיים", כך על פי ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו. העיר מגיעה להישגים בקנה מידה ארצי בהאצת תכניות התחדשות עירונית, בין היתר בזכות הפעלת מנהלת "המבואה" על ידי כלכלית לוד.

"מוסדות חינוך עוברים שדרוג לצד הקמת בתי ספר חדשניים עם מעבדות מחקר, מגמות מדעים ועוד. בתי הספר יקבלו אוריינטציות שונות כדי להגביר את הגיוון", סוקר עו"ד בן מיוסט. במסגרת שיפור איכות החיים, מושם דגש בתכנון על חשיבה סביבתית, בין היתר על ידי תכנון פארק של 180 דונם ופארק תיירותי של 130 דונם לצד שימור חורשת האיקליפטוסים ההיסטורית.

בעיר יוקם מרכז קונגרסים מקורה, אשר יהווה במה לאירועי ספורט והופעות בקנה מידה לאומי ובינלאומי. כמו כן יוקם מתחם גנתון, אשר יכלול מלון, מתקני גולף וספורט ושטחי מסחר. קאנטרי חדש בקרית הספורט, בצמוד ל"גני איילון" ולכביש 40, כבר נמצא בשלבי תכנון מתקדמים. בנוסף, החל תכנון של היכל תרבות, אשר יכלול עד 1,000 מקומות ישיבה.

עו"ד יאיר רביבו סיכם באמרו כי "לוד היא הדבר הגדול הבא, מרכז התחבורה, התעסוקה והמגורים הראשי של ישראל, לצד העיר תל אביב. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, יהפכו את העיר לאחד היעדים המועדפים עבור משפחות צעירות וארגונים גדולים".











רשומות פופולריות