הישג חשוב שאני גאה בו כמנכ"ל כלכלית לוד: תכנית לוד צפון אושרה להפקדה בותמ"ל


תכנית "לוד צפון", במסגרתה יוקם רובע התעסוקה והמגורים הגדול במרכז הארץ, אושרה להפקדה בותמ"ל

התכנית, ביוזמת עיריית לוד ומשרד הבינוי והשיכון, מקודמת ע"י כלכלית לוד ותכלול כ-2.7 מיליון מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה לצד אלפי דירות חדשות. ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו: "זהו מהלך חשוב בהפיכתה של לוד למרכז אורבני ראשי בלב ישראל"

הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים (ותמ"ל) תעלה היום להצבעה את תמ"ל "לוד צפון". התכנית היא יוזמה של עיריית לוד ומשרד הבינוי והשיכון ומקודמת ע"י כלכלית לוד, כחלק מהסכם הגג הגדול בישראל. הרובע יכלול 6,000 יחידות דיור, 2.7 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר בעירוב שימושים, שיהפוך את צפון לוד למתחם התעסוקה והמגורים הבא של גוש דן. במסגרת התכנית, מקודם בלוד מרכז הקונגרסים הגדול והמתקדם בישראל.

הרובע החדש כולל נגישות תחבורתית חסרת תקדים -  חיבור של כביש 200 החדש למחלף נתב"ג בכביש 1 ולכביש 40, הוספת 2 תחנות רכבת, תחנות מטרו לקו M1, הקו החום של הרכבת הקלה, נתיבי תחבורה ציבורית שיחברו בין תחנות הרכבת של העיר לחניון שפירים דרך הרובע ורשת שבילי אופניים והליכה.

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, אמר כי "לוד הופכת למרכז תחבורה, מגורים ותעסוקה ראשי בלב ישראל, וממנפת את המיקום יוצא הדופן שלה. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי, הרשות המקומית, עסקים חדשים ותושבים ותיקים וחדשים, שמביעים אמון בעיר. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, יהפכו את לוד לאחד היעדים המועדפים עבור ארגונים גדולים ומשפחות צעירות".

מנכ"ל כלכלית לוד, עו"ד בן מיוסט, ציין כי "התכנית תביא ליצירת קשר רציף מהרובע החדש למרכז העיר, העיר העתיקה, שכונות העיר הסמוכות ואזור התעסוקה הקיים. זהו שלב נוסף בקידום הסכם הגג בין עיריית לוד, כלכלית לוד וממשלת ישראל. ההסכם, בהיקף של כ-8 מיליארד ₪, צפוי להביא להכפלת אוכלוסיית העיר בתוך פחות מעשור, בניית כ-20 אלף דירות, מיליוני מ"ר תעסוקה ומסחר והקמה בפועל של אמצעי תחבורת המונים, שיחזירו את לוד לתפקידה ההיסטורי כצומת הדרכים הראשית של ישראל".



רשומות פופולריות